Carlos Checa extends world championship lead with win in Assen• Carlos Checa wins second race ahead of Max Biaggi
• Althea Ducati rider seals fourth victory of the season
Carlos Checa increased his lead in the Superbike World Championship with his fourth win of the season from six races.
The Althea Ducati rider now leads on 132 points to the 89 of Alitalia Aprilia's Max Biaggi, the reigning champion, after taking the second race win at Assen in the Netherlands. Marco Melandri, on the factory Yamaha, lies in third place on 85 points with Castrol Honda's Jonathan Rea, who won the first race today, moving up to fourth on 79.
Rea took his first win of the season in race one ahead of Biaggi and Checa. Fourth went to Melandri, with Michel Fabrizio (Suzuki Alstare) fifth and Troy Corser (BMW) in sixth. Leon Haslam, Corser's team-mate, survived a fast early crash to recover to finish 12th but saw his title hopes take a bad hit.
Checa and Biaggi fought it out for the victory in race two and it looked as if the latter would win it after passing the long-time leader late on. However, Checa reclaimed the lead on the final lap to extend his points advantage to 43 with his fourth win in the season's six races.
Rea won the contest with Melandri for third when the Yamaha rider fell, with Biaggi's team-mate Leon Camier claiming fourth ahead of Haslam and Eugene Laverty on the second factory Yamaha
(guardian.co.uk)
martedì 19 aprile 2011
lunedì 18 aprile 2011
martedì 5 aprile 2011
Elias a punti / Elias scores his first point

PRIMI PUNTI MONDIALI PER ELIAS SOTTO LA PIOGGIA DI JEREZ Jerez, 3 Aprile: dopo due giorni di sole e caldo il primo GP Europeo sulla pista di Jerez de la Frontera si è corso oggi sul bagnato con l’asfalto che tocca solo i 15 gradi. I 27 giri in programma alle 14:00 ora locale hanno visto i piloti della classe regina allinearsi sotto un cielo grigio e dopo diverse cadute lo Spagnolo Lorenzo trionfa seguito da Pedrosa e Hayden. Nonostante le pessime condizioni del tracciato, il pilota del Team LCR Honda MotoGP Toni Elias è partito dall’ultima fila terminando il GP di casa con un ottimo nono posto. Lo Spagnolo ha tenuto il suo ritmo sino all’ultimo giro mentre alcuni dei suoi “colleghi” sono finiti fuori pista a causa dell’asfalto insidioso. Grazie alla sua tenacia Elias è riuscito a portare a casa i primi 7 punti nella classifica Mondiale anche se il 28-enne sa benissimo che c’è ancora molto lavoro da fare in vista delle prossime gare. Elias tornerà in sella alla sua RC212V il prossimo 1 Maggio per il GP del Portogallo. Elias - 9°: “Onestamente non sono entusiasta di questa gara perché non riesco ancora a guidare la moto come vorrei ma senza dubbio questo nono posto, viste le condizioni della pista, è molto positivo per me ed il Team. Lo so benissimo che sono stato fortunato visto che diversi piloti sono usciti di pista ma io non ho mollato ed ho terminato la gara nonostante l’usura delle gomme che ha condizionato tutti visto che abbiamo avuto solo il warm up per provare sotto l’acqua. C’è ancora molto lavoro da fare per migliorare… Ne sono consapevole e ringrazio il Team per i loro sforzi”.
ELIAS SCORES HIS FIRST POINTS OF THE SEASON IN THE WET AT JEREZ Jerez, 3 April : after two days of summer weather, the first round of 2011 season at Jerez de la Frontera was run on the wet today with track temperature of 15 degrees only. The 27-lap race has started at 14:00 local time with the premier class riders lining up under cloudy skies at the South Spain race track which saw Lorenzo winning ahead Pedrosa and Hayden. Despite the bad conditions the LCR Honda MotoGP racer Toni Elias started from the last spot on the grid ending the race with a positive 9th position. The Spaniard has the capability to keep his pace till the last lap while some of his “colleagues” crashed out because of the slippery surface. Thanks to his determination Elias has gained his first 7 points in the official standing but needs further set up adjustments to improve his performances aboard the RC212V. LCR Team will be back on track on the 1st of May for the Portoguese GP. Elias – 9th: “Honestly I am not happy about the performance as my feeling on the bike was still bad but the 9th position in these conditions is a positive result for me and the Team. I know I have been lucky because many riders crashed out and I was capable to end the race although the tyres situation was very difficult for everybody because we just had the warm up session on the wet. However we must continue our good job to improve our future performances....I am aware of this and want to thank my Team for their efforts
lunedì 28 marzo 2011
Carlos Checa wins at Donington to extended World Superbike lead
Carlos Checa wins at Donington to extended World Superbike lead Press Association guardian.co.uk, Sunday 27 March 2011 21.12 BST Althea Racing Ducati's Carlos Checa celebrates after winning race two during the World Superbike meeting at Donington Park. Photograph: Rui Vieira/PA Carlos Checa extended his lead in the World Superbike championship to 19 points after finishing in third and first in the two races at Donington Park. The Althea Racing Ducati rider fought his way up to third in race one and then won second time out as reigning champion Max Biaggi was disqualified. The Aprilia Alitalia rider was excluded for jumping the start and dropped to fourth in the overall points standings. The Yamaha rider Marco Melandri moved up to second in the championship after winning the first race and taking a fighting second in race two. Britain's Leon Haslam fought hard to finish fourth in both races to move above Biaggi to third in the points on his BMW. Melandri won race one from the Effenberg Ducati of Jakub Smrz and Checa, with the championship leader winning from Melandri and the Aprilia Alitalia of Leon Camier in race two. Camier was the only home rider to make it on to the podium and was relieved to recover from illness which had dogged him in Australia. He said: "I started the year with glandular fever for the first race. To come here and to have a podium at my home race is awesome." Melandri took the first race win after a poor start which saw him down in ninth place at the end of the first lap. But the Italian worked his way through the pack to claim top spot as he passed Smrz on lap 21 of 23. Smrz was able to finish a comfortable second for the best result of his career after he had taken over first place on lap seven from Haslam. It was a poor race for the British rider after a good start which had seen him lead for the first six laps. Checa was another rider to have a bad start and had to rise from 11th on lap one to claim the final podium spot on the final lap. Haslam looked set for third but was overtaken by the Spaniard at the Melbourne Hairpin and the championship leader held on to the position through the final corner. Behind Haslam came Jonathan Rea, Nori Haga, Biaggi, Camier, Troy Corser and Joan Lascorz. Tom Sykes was lying fourth when he crashed on lap 12 and Eugene Laverty went out on the fourth lap when lying 12th.
mercoledì 2 marzo 2011
HONDA CB 1000 R 2008-2010 brake lines / Tubi freno per Honda CB 1000 R 2008/ 2010

Front and rear
-steel fitting-(raccordi in acciaio con resistenza alla corrosione 240h secondo DIN50 021-SS)
-braided s.s. 304 (treccia inox 304)
-Min.bursting pressure:850 Bar-
-approved to TuV Standards--choose the colour and the material that you prefer!-scegli il colore e il materiale che preferisci! http://www.frentubo.com/en/prodotti.php
Cluth line / tubo frizione p/n 152144 A

Kawasaki ZX-10 R 2011 Brake Lines/Tubi freno Kawasaki ZX-10 R 2011

. 4 lines/4 tubi- aluminium alloy fitting(raccordi in lega)- S.Steel Braiding(tubo in treccia inox)- Plastic covered(rivestito in plastica)- Min. bursting pressure bar 850(min.pres.di scoppio:850 bar)- Total weight of front and rear hoses: gr. 200(peso totale 200 gr.)- Approved to TUV Standards- Choose the colour and the material that you prefer!- Scegli il colore e il materiale che
preferisci!

http://www.frentubo.com/en/prodotti.php
lunedì 28 febbraio 2011
Checa trionfa con Frentubo! Super Althea Racing with frentubo!

Gara 1: Purtroppo alcune sezioni della pista sono rimaste umide dopo le abbondanti piogge cadute in mattinata. Carlos e' partito comunque molto forte, trovandosi in seconda posizione alla fine del primo giro, alle spalle di Laverty sulla Yamaha. Nell'arco di solo due giri lo spagnolo e' riuscito a sorpassare il pilota irlandese per prendere il comando. A quel punto ha cominciato ad aumentare subito il suo vantaggio sugli inseguitori e a metà gara il portacolori del team Althea riusciva a gestire un vantaggio di 4 secondi su Biaggi, che transitava in seconda posizione. Carlos ha saputo gestire perfettamente anche l'ultima fase della gara, senza prendere rischi, ed è andato a vincere la prima gara della stagione in modo convincente, davanti a Biaggi (Aprilia) e Haslam (BMW).
Gara 2: Dopo una buona partenza Carlos si trovava ancora una volta in seconda posizione. Dopo solo poche curve riusciva a scavalcare Haslam per la prima posizione, ma in rettilineo il pilota inglese gli rispondeva subito. Nel giro successivo Checa si gettava ancora all'attacco e questa volta conquistava la prima posizione in modo definitivo senza dare la possibilità ai suoi avversari di replicare. Da quel punto in poi, il pilota spagnolo ha corso una gara solitaria, aumentando costantemente il suo vantaggio e replicando quindi la prima manche. Carlos passava sotto la bandiera a scacchi con un vantaggio di oltre un secondo su Biaggi e Melandri, rispettivamente secondo e terzo.
Dopo il primo dei tredici eventi del calendario 2011 del mondiale Superbike, Carlos Checa, con i punti accumulati oggi, comanda la classifica dei piloti con 50 punti mentre, grazie alle eccezionali prestazioni del pilota del team Althea, la Ducati comanda la classifica costruttori.Carlos Checa (Gara 1 - vincitore, Gara 2 - vincitore)"Le prove sono andate benissimo e sapevamo di avere un buon ritmo, ma in gara non si sa mai quello che può succedere, specialmente quanto alla mattina trovi la pista bagnata, come in questa occasione. La mia strategia era di mettermi davanti e fare il passo perche' sapevo che era superiore a quello di miei rivali. In Gara 1, una volta passato Laverty, sono riuscito a trovare un buon ritmo. E' stata una bellissima gara. Capita ogni tanto e siamo stati fortunati ad iniziare questa stagione in un modo così strepitoso. Gara 2 e' stata molto simile, ho gestito bene tutta la gara e ce l'abbiamo fatta! E' stato un weekend fantastico, abbiamo dominato dall'inizio alla fine. Siamo stati fortunati anche con il tempo; cominciare un campionato meglio di cosi' non si puo'. Vorrei ringraziare la Ducati e tutto il team per aver avuto fiducia in me; adesso andremo a Donington e continueremo a dare il massimo."
Genesio Bevilacqua, General Manager di Althea Racing"Abbiamo fatto tutte le prove e il fine settimana in modo impeccabile, e' andato tutto per il verso giusto. Carlos era molto concentrato per la gara e non ha mai perso fiducia neanche quando i rivali si sono avvicinati alla fine della Superpole. Il lavoro sul passo l'avevamo gia fatto durante le prove, quindi eravamo nella posizione giusta prima di iniziare le gare. Vorrei ringraziare il team, i ragazzi hanno fatto un lavoro di coordinamento perfetto, ringrazio Carlos ovviamente, per le sue qualita' come persona e come pilota e la Ducati che credo possa essere soddisfatta di questi risultati. Finalmente ringrazio i nostri sponsor che continuano a sostenerci in questo periodo economicamente difficile."
RISULTATI: Gara 1 - 1. Checa (Ducati); 2. Biaggi (Aprilia); 3. Haslam (BMW). Gara 2 - 1. Checa (Ducati); 2.Biaggi (Aprilia); 3. Melandri (Yamaha)
CLASSIFICA: Piloti - 1. Checa (Ducati) 50; 2. Biaggi (Aprilia) 40; 3. Haslam (BMW) 27; 4. Melandri (Yamaha) 27; 5. Fabrizio (Suzuki) 18; 6. Rea (Honda) 17; 7. Haga (Aprilia) 16; 8. Sykes (Kawasaki) 15...... Costruttori - Ducati 50; Aprilia 40; Yamaha 29; BMW 27; Suzuki 18; Honda 17; Kawasaki 15
(ducati.it)
The 2011 World Superbike Championship began in the best possible way for the Althea Racing team and Carlos Checa who, after a weekend of domination, stormed to victory in both of today's races at Phillip Island. It was a perfect weekend for Carlos and his Ducati 1198; he finished every session in front and snatched pole before running away with the double victory this afternoon.
Race 1: unfortunately certain sections of the track were still damp after a shower earlier in the day. Carlos nevertheless got away fast, finding himself in second position, behind Laverty on the Yamaha, by the end of the first lap. The Spanish rider made light work of passing Laverty a couple of laps later, to take command of the race. He immediately began to build up a gap and by mid-race he had a four second advantage over Biaggi in second position. Checa made no mistakes in managing the last phase and won this first race in convincing style, ahead of Biaggi (Aprilia), second, and Haslam (BMW), third.
Race 2: Carlos was once again in second place at race start; after the first corners, he was able to find a way past Haslam to take the lead, but the Englishman quickly responded. During the following lap Checa was back on the attack and this time he regained control in definitive fashion. From that point on, he ran a solitary race, managing his advantage in a near replica of race 1. He passed the chequered flag with an advantage of more than a second over Biaggi and Melandri in second and third respectively.
After the first of thirteen Superbike events, Carlos Checa, with today's points, commands the rider's classification with 50 points while, thanks to Carlos' performance, Ducati leads the way in the manufacturer's standings.
Carlos Checa (Race 1 - winner, Race 2 - winner)"The sessions went extremely well and we knew we had good rhythm but you never know what might happen in the raecs, especially if you find a wet track on Sunday morning, as we did today. My strategy was to get ahead and keep pace as I knew my pace was stronger than that of my rivals. In Race 1, once past Laverty, I was able to find a good rhythm. It was a really great race. Every so often you have a weekend like that and we were lucky to be able to start the season in such a fantastic way. Race 2 was very similar, I managed the situation and we did it! A really great weekend in which we dominated from start to finish. We were also lucky with the weather; we couldn't have asked for a better start. I want to thank Ducati and the team for believing in me. Next we head to Donington where we'll continue to give 100%.
Genesio Bevilacqua, General Manager di Althea Racing"We completed all of the session, in fact the entire weekend, impeccably and everything went right. Carlos was extremely focused on the races and never lost concentration, not even when his rivals got closer at the end of the Superpole. We had worked on pace during the session so were in the right position at the start of the races. I want to thank the team, the boys coordinated everything perfectly, and also Carlos for his qualities both as a person and as a rider. I also thank Ducati who I believe can be satisfied with these results. Finally I thank our sponsors who continue to support us in these economically difficult times."
RESULTS: Race 1 - 1. Checa (Ducati); 2. Biaggi (Aprilia); 3. Haslam (BMW). Race 2 - 1. Checa (Ducati); 2.Biaggi (Aprilia); 3. Melandri (Yamaha)
CHAMPIONSHIP POINTS:Riders - 1. Checa (Ducati) 50; 2. Biaggi (Aprilia) 40; 3. Haslam (BMW) 27; 4. Melandri (Yamaha) 27; 5. Fabrizio (Suzuki) 18; 6. Rea (Honda) 17; 7. Haga (Aprilia) 16; 8. Sykes (Kawasaki) 15......Manufacturers- Ducati 50; Aprilia 40; Yamaha 29; BMW 27; Suzuki 18; Honda 17; Kawasaki 15
(ducati.it)
lunedì 31 gennaio 2011
Carlos gia' protagonista

Portimao (Portogallo), giovedi’ 27 gennaio 2011: si è concluso il secondo giorno di test ufficiali per le squadre Superbike al Autodromo Internacional do Algarve; il team Althea Racing e Carlos Checa hanno continuato a fare notevoli progressi nonostante le difficili condizioni meteorologiche.
La pioggia della mattina ha tenuto tutti i piloti SBK nel box per una buona parte della prima sessione. Solo nell’ultima fase della sessione otto piloti hanno scelto di uscire sull’asfalto bagnato, Carlos incluso, ed è stato proprio lo spagnolo a fare i giri più veloci, registrando tempi molto interessanti considerando le condizioni meteo e della pista e facendo segnare 1’56.1 come miglior giro.
Sfortunatamente un altro acquazzone subito prima della seconda sessione pomeridiana ha reso il tracciato sempre piu’ bagnato, impedendo ai piloti di migliorare i tempi di ieri. Carlos e’ sceso comunque in pista, insieme alla maggior parte dei piloti, per fare una prova delle gomme rain. Negli ultimi minuti della sessione i tempi hanno cominciato a calare ma Carlos ha preferito non prendere rischi, concentrandosi invece sulla messa a punto della sua 1198 . Il portacolori del team Althea ha concluso questo secondo giorno di prove con un ottima terza posizione.
“Abbiamo fatto un bel lavoro che penso ci abbia dato degli utili riferimenti” ha commentato Carlos. “Ovviamente preferiamo girare in condizioni di asciutto, ma è molto importante poter girare e provare anche sul bagnato. L’anno scorso abbiamo avuto pochissime opportunita’ di girare con questa moto su tracciati bagnati quindi ci voleva una giornata cosi’, per poter lavorare un po’ sull’elettronica e sull’assetto in configurazione rain. Oggi ho trovato presto un buon feeling che mi potrà essere molto utile se nel corso della stagione che sta per iniziare ci troveremo ad affrontare queste stesse condizioni”.
TEMPI (secondo giorno): 1. Rea (Honda) 1’54.7; 2. Melandri (Yamaha) 1’55.0; 3. Checa (Ducati) 1’56.1; 4. Guintoli (Ducati) 1’56.5; 5. Smrz (Ducati) 1’56.9; 6. Sykes (Kawasaki) 1’57.2; 7. Laverty (Yamaha) 1’58.1; 8. Haga (Aprilia) 1’58.3
martedì 4 gennaio 2011
Tubi freno / Brake lines Gas Gas EC SIX DAYS 220014

venerdì 26 novembre 2010
Brake Lines / Tubi freno Yamaha T Max 500 2008/2011

P/N 142094/08 - Type 3
5 lines/5 tubi
- aluminium alloy fitting
- Kevlar Braiding
- Plastic covered
- Min. bursting pressure bar 900
- Total weight of front and rear hoses: gr. 222
- Approved to TUV Standards
- Choose the colour and the material that you prefer!
- Scegli il colore e il materiale che preferisci!
http://www.frentubo.com/en/prodotti.php

lunedì 22 novembre 2010
Brake Lines / Tubi freno Ducati Monster 1100/1100 S 09/10


P/N 122091 Type 4 ( transparent covered)
-Red aluminium alloy fitting-.
N°2 Carbofibre braiding-
-PTFE core-
-Min.bursting pressure:1200 Bar-
-Front and rear g.168 total-
-approved to TuV Standards--choose the colour and the material that you prefer!-scegli il colore e il materiale che preferisci! http://www.frentubo.com/en/prodotti.php
Cluth line / tubo frizione p/n 122091/A-4 (g.82)
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